nufnang ads

Monday 25 April 2011

TENTANG KEHIDUPAN

assalammualaikum dan salam sejahtera, hari ini sungguh menggembirakan kerana aku terpikir akan kehidupan yang bakal ku tempuhi bersama si dia. dapatkah aku membahagiakan dia dengan keadaanku yang tidak seberapa ini, dialah dah la pandai setahu aku, mungkin dia akan dapat kerja yang lagi tinggi pangkatnya dari aku.

aku tak nak susahkan orang yang aku sayang, nak tahu tak walaupun aku suka akan si dia tetapi diri ini tidak akan senang bercakap dengan dia sebab aku sedar bila masa remaja kita banyak bercakap dengan si dia. kita akan cepat bosan bila sudah berkeluarga.. lainlah jika kita mempunyai inisiatif lain untuk mengeratkan lagi hubungan dalam keluarga tersebut..

dalam kehidupan ku seharian aku dapat lihat dia tersenyum sudah menggembirakan dan menyenangkan hidup ini dan aku bagaikan di syurga. (ayat yang tak boleh bla).. sebenarnya aku seronok bila semua orang tersenyum kerana senyuman setiap orang adalah berlainan dan mempunyai keunikan tersendiri, kalau tak percaya mulai sekarang cuba tengok senyuman orang lain.. dan itu adalah satu cara untuk hilangkan stress..

aku banyak cara nak hilangkan stress cara yang paling terdekat adalah dengan melihat muka dia, kerana keayuan dia sahaja sudah dapat tenangkan seseorang, itu lah keajaiban tuhan.. cara lain adalah dengan jerit sekuat mungkin, pergi tepi pantai dan duduk disitu cari ketenangan dan juga berjalan-jalan..

2 comments:

  1. ish2... jgn la nk pk sgt sal dy.. law da jodah x kemane. serah je kpd takdir.. skng fokus pd study dlu ekk...

    ReplyDelete
  2. mulai sekarang saya telah banyak melupakan dia, sebab saya tidak selalu berjumpa dia, dan sekarang nie dia sudah kembali ke kampung halaman dia. so selamat tinggal juliet ku. :)
    memang kita akan selalu berkata kalau ada jodoh tidak akan kemana cuba anda bayangkan jodoh tu allah suruh cari yang bersesuaian, yang dapat membimbing kita ke jalan kebaikan.. itu kan lebih seronok kan? kita dapat membentuk nilai-nilai dan terapkan sifat-sifat harmoni dalam diri kita.

    ReplyDelete