nufnang ads

Friday 22 April 2011

HARI YANG PERIT DALAM HIDUPKU MENJELMA KEMBALI

hua hua hua nak nangis rasanya hari ini, biasalah hari sabtu kan hari paling malang bagiku sebab tak dapat jumpa dia itu sahaja sebenarnya... yang lain tidak ada apa-apa, huhu tapi aku bersyukur sebab aku masih hidup.

nak dengar satu cerita tak??

nak dengar tak??

nak atau tak nak??

mestilah nak kan lau bab ngumpat mengumpat ini korang paling cepatkan, ok kita mulakan cerita ini dekat bilik tersayang aku ok. tapi cerita ni dah lama lah

aku tersedar dari tidur dan mendapat satu mesej dari seorang member yang nak buat prank pada kawan aku yang lain pada bulan februari..
mesejnya berbunyiii begini(krooaaaaaakkkkkkkkkkkk)(bunyi pintu terbuka)

'hoi jom wat rncgn kat dak tu sok bday dia la'

aku apa lagi dapat mesej macam nie tersegar terus biji mata aku yang aku tahu bulat ni.. rancangan-rancangan dibuat dengan rapi sekali, kami buat-buat hanya suka-suka. rancangan yang kami buat ialah seperti berikut:

1) baling telur apabila sampai selekoh maut (kalau boleh kene kat bahagian kepala dia)
2) baling tepung 1 kotak dekat dia sebab kita orang akan gunakan satu paket tepung sahaja lebih tu boleh buat cucur, tak pun mak dia boleh buat kek..
3) tarik dia bawa @ tolak dia masuk dalam sungai

haaa inilah prank kami nak buat sebenarnya banyak lagi plan tambahan kami.. banyak sangat tak terkira.. pada hari yang telah ditakdirkan tarikh lahir dia pada hari itu, rancangan yang dibuat berjalan dengan jayanya sampai plan kami yang terakhir kami tolak dia dalam sungai yang banyak dengan buaya, itu yang membuat saya pelik sebab sebelum ini tempat ini tidak pernah ada buaya..

selepas tolak kami semua balik dan setibanya dirumah mak dia bertanya mana anaknya dan aku menjawab tidak tahu, mak secara kasar bertanya soalan itu berulang kembali sambil tangan di badan aku...

berulang-ulang kali

berulang-ulang kali

berulang-ulang kali

berulang-ulang kali

berulang-ulang kali

berulang-ulang kali

berulang-ulang kali

berulang-ulang kali

sampai aku tersedar yang aku hanya bermimpi..... rupa-rupanya dah maghrib dah itu yang mak aku kejutkan aku suruh bangun itu... huhhhh inilah pengalaman paling ngeri pernah aku hadapi.....

moralnya disini jangan tidur pada senja hari

sampai disini sahaja aku pada hari ini nak pergi bersiap ke bandar ok bye dan assalammualaikum dan seyum sokmo :)

No comments:

Post a Comment