nufnang ads

Thursday 29 September 2011

nasib ku di masa hadapan

pernah tak korang pikir akan masa depan?????

aku pikir banyak kali tentang masa depan aku... adakah masa depan ku akan menjadi cerah ataupun sebaliknya....

jika masa depan aku cerah, senarai benda yang aku nak buat dalam hidup aku adalah:
1. aku nak bawa family aku g tunaikan haji
2. aku nak beli rumah untuk family aku terutamanya mak n ayah aku
3. aku nak beli rumah untuk aku.
4. beli keret idaman aku( hammer)
5. buka bisnes atas nama family aku.
6. kahwin dengan gadis idaman aku....
7. belikan mak aku rantai emas
8. belikan ayah aku sebuah kereta
9. belikan bakal bini aku apa yang dia mahukan..
10. mula membuat simpanan untuk family aku
11. bawa family aku berjalan ke seluruh negara
12. ingin membuka tempat ibadah untuk orang kampung aku...
13. ingin membantu orang2 yang memerlukan
14. menolong adik2 aku dapatkan apa yang diorang mahukan
15. saya nak usahakan tanah atuk saya yang dulunya adalah kawasan kelapa sawit.
16. saya nak buka kolam ikan dimana boleh mendatangkan hasil kepada saya...
17. saya ingin pergi memancing ke semua pelusuk. tingkatkan kemahiran saya tentang memancing

dan banyak lagilahhh mmg banyakkan kalau nak disenaraikan satu persatu.. tapi cuba pula kalau sebaliknya macam mana????
dalam hidup ini kita perlukan perancangan yang teliti supaya kita dapat apa yang kita mahukan itu berjalan lancar... jika perancangan  A tidak berjalan kita perlu sediakan perancangan yang lain pula... tidak semestinya kita perlu bergantung pada satu perancangan sahaja....

walaupun apa-apa yang terjadi ingatlah bahawa kita dapat mengubah takdir kita sama ada menjadi lebih baik ataupun menjadi lebih teruk.... ingatlah sebelum melakukan apa-apa, kita lihat samada kita mampu melakukannya ataupun tidak??? berdoa pada tuhan adalah jalan yang terakhir selepas kita sudah tawakal dan usaha...

No comments:

Post a Comment